<!–more–>Najróżniejsze gry terenowe dla pracowników są coraz bardziej popularne wśród różnego rodzaju firm. Kadra zarządzająca widzi bowiem duże zalety, które się odniesie przy organizacji takiego wydarzenia. Dobrze przeprowadzona gra potrafi wzmocnić relacje pomiędzy pracownikami, a jednocześnie rozszerzyć umiejętności i kompetencje tak bardzo przydatne w wielu zawodach.
<br>
Całkiem niedawno z ogromnym rozmachem zorganizowano przez znany koncern farmaceutyczny gra szkoleniowa, jaką wielu uznało za największą w Polsce. Brali w niej bowiem udział wszyscy bez wyjątku zatrudnieni, co w sumie dało około 450 uczestników. Poza tym wszystkim się opiekowało trzydziestu pięciu trenerów, którzy odpowiedzialni byli za organizację zajęć z grupami zawodników.
<br>
Pewną część z tego trenerskiego zespołu stanowiły osoby z firmy wszystko organizującej, większość kadra z koncernu farmaceutycznego. Przyjechali oni wcześniej do hotelu, w jakim miało się to wszystko odbyć, i przeszli tam niezbędne szkolenie. Przez to bez żadnych problemów poradzili sobie ze swoimi zadaniami.
<br>
Jednym z pierwszoplanowych trenerów był sam Prezes koncernu, który na co dzień jest alpinistą z dużym doświadczeniem. Postanowił on wykorzystać swoje zainteresowania i pasję do tego, aby na podstawie górskiej wyprawy dostarczyć innym uczestnikom dużo przydatnej wiedzy w zakresie zarządzania zespołem, motywowania i rozwiązywania sporów. Tym samym nawiązał on do zagadnień zespołowej pracy, tak przydatnej w większości firm.
<br>
W czasie pobytu na szkoleniu wszystkich uczestników podzielono na 25 zespołów, jakie przez cały dzień zajmowały się zaplanowanymi celami. Najważniejszy element wspomnianej gry stanowiły tak zwane społeczne eksperymenty, to znaczy nietypowe, wymagające nieszablonowego podejścia zadania, w których uczestnicy wykazać się musie kreatywnością, komunikacją i zaufaniem.
<br>
Eksperymenty były kończone dostarczeniem drużynie tak zwanych kart problemowych, z jakimi ta miała się dokładnie zapoznać. W czasie analizowania tych kart tak naprawdę pracownicy weryfikowali swoje decyzje nawiązaniu do pięciu istotnych kompetencji, co dało im możliwość odniesienia się do pracy, którą wykonują na co dzień.